Eindelijk… Een bewezen oplossing voor mensen die dagelijks persoonlijke tijd met God willen doorbrengen

Zelfs als je de bijbel een moeilijk boek vindt ~ Zelfs als je een drukke baan en gezin hebt

Ik hoef je niet te vertellen dat lezen in de bijbel belangrijk is. Dat weet je. De Bijbel is de basis van onze relatie met God. Toch lezen we ‘te weinig’ in Gods Woord.

Met ernstige consequenties die we pas na lange tijd ontdekken.

Een zonde kruipt je leven in. Lust, liefde voor geld, driftig worden, roddelen, noem maar op.

Of je wordt overspoeld met negatieve gedachten.
‘Ik ben Zijn liefde niet waard’
‘Misschien dat anderen verlost kunnen worden, maar ik zeker niet’.

Of je wordt op school of op werk uitgedaagd door niet-christenen met lastige vragen en hebt geen antwoord.
‘Als God bestaat, waarom grijpt Hij niet in?’
‘Als jij gelooft moet je dat zelf weten. Waarom zou ik jouw geloof volgen?’

Of misschien heb je het gevoel dat er een glazen, ondoordringbaar plafond zit tussen God en jou en twijfel je over de kwaliteit van je relatie met God.

Het gekke is… Communiceren met andere mensen was nog nooit zo makkelijk.  Bellen, SMS-en, app-en, tweeten, chatten via messenger, er zijn meer communicatiemiddelen dan ooit tevoren.

Communiceren met God vinden we echter steeds moeilijker.

Dit zijn de koele feiten.

  • Slechts 1 op de 3 volwassen Nederlanders vindt de Bijbel nog relevant, blijkt uit onderzoek van het Nederlands Bijbelgenootschap.
  • Van hen leest weer een derde tenminste wekelijks in de Bijbel. De rest (66 procent!) sporadisch tot nooit.
  • Volgens het NBG is het aantal Nederlanders dat nog uit de Bijbel leest met de helft verminderd in één generatie tijd.

Wat zijn de gevolgen? Laat ik niet de onheilsprofeet spelen en hele grote dingen beweren over de kant die ons land opgaat. Ik hoef alleen maar naar mijn eigen leven te kijken om te zien wat de consequenties zijn.

In 2016 kreeg ik te maken met posttraumatische depressie. Ik kon de Bijbel niet meer lezen. En ondanks dat God me hielp eruit te komen, slaagde ik er niet in het bijbel lezen weer op te pakken. Wat gebeurde er?

  • Ik was vatbaarder voor zonde (werd snel kwaad bijvoorbeeld)
  • Ik bad weinig en zag dus ook weinig gebedsverhoringen
  • Ik was emotioneel niet stabiel en kon dagen depressief zijn als er iets negatiefs was gebeurd.
  • Ik was moe en voedde mezelf grotendeels met Netflix-series en ander geestelijk ‘junkfood’.

Zoals je hopelijk weet: een keertje junkfood is niet erg, maar het moet niet je dagelijks dieet zijn. Dat was het bij mij wel geworden.

Spoel vooruit naar december van dat jaar. Dit kon zo niet langer. Ik kon niet nog een jaar hebben waarin ik nauwelijks contact met God had.

Ik had een bijbel op mijn Kindle, op mijn telefoon, op mijn computer, een Herziene Statenvertaling, een Nieuwe Bijbelvertaling en de Naardense Bijbel in mijn kast.

Het is niet zo dat God zich niet liet vinden. Zijn Woord was maar één handeling ver weg. Ik hoefde alleen mijn telefoon te pakken of naar de boekenkast te lopen.

Ik kon de Bijbel overal vandaan halen. Nu moest ik het ook doen. En niet één keer, maar dagelijks. Ik moest een nieuwe gewoonte aanleren.

Dat betekende dat ik het gevecht op drie fronten aan moest gaan.

Hoofd: wat was mijn doel en hoe ging ik dit bereiken?
Hart: wat is mijn motivatie?
Handen: wat zijn mijn eerstvolgende acties?

Ik ging er goed voor zitten om hier bewust over na te denken. Hier kwam ik op uit:

Nu lees ik minstens vijf dagen in de week uit de Bijbel. Het gaat natuurlijk niet om kwantiteit, maar om de kwaliteit van mijn tijd met God. Mijn relatie met Hem is verbeterd. Mijn vreugde is toegenomen, ik zie meer gebedsverhoringen, ik belijd mijn zonden regelmatig en pak ze actief aan, ik groei weer als vader en echtgenoot en ik kan meer mensen op een betere manier helpen.

Worstel jij ook met bijbel lezen, bidden en/of dagelijks tijd vrij maken voor God? Dan wil ik jou ook helpen.

Maar eerst moeten we het over obstakels hebben.

Kijk, de wil om de Bijbel te lezen, is er wel. Maar hoe zet je dat verlangen om in daden?

  • Ik weet dat het moet, maar ik ben zo druk
  • Ik weet dat het moet, maar als ik eerlijk ben, vind ik de bijbel een saai boek
  • Ik weet dat het moet, maar ik begrijp zoveel niet van de bijbel

Mag ik bij jou introduceren...

Hoe lees je de Bijbel? is een bewezen online cursus voor christenen die hun relatie met God een nieuwe impuls willen geven.

In deze korte videocursus ontdek je

  • wat jou nu nog in de weg staat om de bijbel dagelijks te lezen
  • wat jou motiveert om wél tijd met God door te brengen
  • hoe je een vaste tijd en plaats creëert voor je tijd met Hem
  • hoe je de bijbel zo leest dat je deze gaat doen
  • hoe je effectief kunt bidden, zelfs als je weinig tijd hebt
  • wat je kunt doen als je vastloopt

Daarnaast bevat de cursus de volgende bonussen:

  • verschillende bijbelleesplannen
  • een worksheet om je te helpen de Bijbel te doen
  • overzicht van hulpmiddelen bij je bijbelstudie
  • gratis ebook: Recht uit het Hart, dat het hele evangelie uitlegt aan de hand van de hoofdpersonen God, mens en Jezus
  • toegang tot de besloten Geheime Kerk-groep op Facebook waar we samen de bijbel lezen en ik informatie uit de Vervolgde Kerk deel die ik elders niet kan delen.

De cursus bestaat uit vier video’s van elk minder dan tien minuten. Aan het eind van de video zit telkens een korte opdracht, die helpt om actie te ondernemen. Ook gaan we samen oefenen in het bijbel lezen. We nemen de brief aan de Filippenzen door, waarbij ik de bijbelleesmethode voor doe en uiteindelijk leer je het zelf te doen.

Als je minder dan twee uur (= hetzelfde als 1 film kijken) investeert in deze cursus, geef je je relatie met God een geweldige impuls. Dit alles krijg je voor slechts

€ 25,-

Misschien ben je nu teleurgesteld en vraag je je af: waarom kost dit geld? Om te beginnen, heeft het opzetten van deze cursus mij veel tijd, energie en ook geld gekost. Daar heb jij geen boodschap aan.

Hieraan hopelijk wel. Uit onderzoek onder mensen die een online cursus volgen blijkt: wie investeert, behaalt resultaat. Wie niet investeert, niet. Dit is ook mijn ervaring. De mensen die hebben betaald voor de cursus, hebben de cursus afgemaakt en houden nu met enige regelmaat stille tijd.

Enkele mensen die de cursus gratis mochten doen, hebben de cursus niet doorlopen. Er is voor hen dus niets veranderd.

Maar wat als je investeert en de cursus bevalt niet?

Daar heb ik iets op bedacht, namelijk de…

money back logo

’60 Dagen Lang Risicovrij Proberen’-Garantie

60 dagen lang volledig toegang tot alle materialen. Als je de cursus om wat voor reden dan ook niets vindt, kun je in die periode je geld terug vragen. Je hoeft de reden niet eens te noemen.

Maar ik geloof dat de cursus wel behulpzaam is. Kijk maar eens wat andere cursisten vinden:

“Ik wilde graag weer een diepere relatie met God hebben. Ik ben dit de laatste jaren wat kwijtgeraakt, maar ben nu weer op de goede weg.”

“Ik wilde met meer regelmaat stille tijd hebben en bijbellezen en bidden. Ik word enthousiast van de cursus, maar er komt natuurlijk wel wat discipline bij kijken om het daadwerkelijk te doen. Het is fijn dat de kernlessen, duidelijk, overzichtelijk en rustig zijn.”

“Ik ga dagelijks naar bijeenkomsten in de kerk en las daarom zelf niet zo vaak meer in de Bijbel. Maar tijdens een reis naar de Vervolgde Kerk ontdekte ik hoe moeilijk het is om helemaal niet uit de Bijbel te kunnen lezen. Dat moest veranderen. Ik vind het erg leuk om samen in de bijbel te lezen via de Facebook-groep. De lessen waarin we samen met Jan de bijbel lezen, voegden voor mij erg veel toe.”

“Mijn tijd met God was eigenlijk tot nul gereduceerd. Ik miste het, maar kon me er moeilijk toe zetten om weer tijd vrij te maken voor bidden en bijbel lezen. Ik probeer nu echt dagelijks even tijd vrij te maken. De worksheet die je kunt downloaden, gebruik ik als leidraad voor mijn bijbelstudie.”

“Ik vond 25 euro in eerste instantie aan de hoge kant, maar als ik zie wat het me gebracht heeft… Dan is die prijs eigenlijk verwaarloosbaar.”

De keus is aan jou

  • Wil je je relatie met God een nieuwe impuls geven?
  • Heb je genoeg van excuses en obstakels om dagelijks tijd met God door te brengen?
  • Heb je behoefte aan een inspirerende methode om de bijbel te bestuderen?

Hak dan nu een knoop door en doe mee aan de online cursus ‘Hoe lees je de bijbel?’

Ja, ik meld me aan